En hattask

Igår var det stor loppis på Ansia camping.
Ett tjugotal olika försäljare med diverse saker var på plats.
Mitt i denna folkmassa var jag och strosade, klämde och kände.
Funderade och inspirerades. Finns det något som faller mig i smaken?

Jag måste säga att loppisar måste ha blivit mer och mer populära.
Tidigare tyckte folk mest att det var lite pinsamt att gå och handla begagnade saker
" Det är ju använt" "Man vet ju aldrig vem som haft det" osv...
Nu känns det som att fler har börjat inse att man kan hitta minst lika fina saker som de
som säljs i butik, inte minst unika och mer charmiga för en mindre summa.
Miljövänlig och plånboksvänligt helt enkelt!

Sverige och inte minst Norge är numera fyllt med loppistokiga människor,
både gamla och unga. Underbart!

Gårdagens fynd blev en hattask och en rulle med sidenband från 50-talet.
Endast en tia styck. Tyvärr var hattasken lite sliten, men det är det som är charmen.






En hattask med sliten yta och en charmig insida.

"Små ting ger också glädje"
Helt enkelt.



Adjö.


Kommentarer
Postat av: Fröken Fräken

Det är både på gott och ont, för mig ;-D, det där med att fler blir intresserade av loppisar. Fler som säljer grejer, men fler att slåss med fynden med också ;-D Trots alla affärer här i storstan så saknar jag att gå på loppis, att hitta lite mer personliga saker... det var en finfina hattask!

2010-07-08 @ 20:03:42
URL: http://tusenideer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0