Pasta med ljummen kassler

Nu var det länge sedan jag la ut ett recept här.
Det här receptet knåpade jag ihop idag med lite smått och gott vi hade hemma.
Enkelt och gott!




4 portioner

Ingredienser

Spaghetti ( Ev annan pasta) för 4 personer
ca 400 g kassler
Purjolök ( 15 cm)
En liten burk majs
150 g fetaost
10 körsbergstomater
Torkad timjan

Gör så här

Koka pastan enligt anvisning.
Skär kasslern i små bitar och strimla purjolöken,
fräs varma i en stekpanna. Blanda i majs i pannan.
Häll bort pastavattnet och lägg pastan i en skål.
Blanda i den varma maten och smula över fetaosten och de tomaterna.
Krydda med torkad timjan efter smak!


Smaklig måltid!


Adjö.



Kommentarer
Postat av: M

Du är söt.Du får väl ringa mig så kan vi leka :)

Jag skulle nog behöva en vän som dig, som lagar mat menar jag. Det är jag kass på!

2010-01-13 @ 16:19:40
URL: http://madebym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0