Chokladmoussepajer

En dag för konsumtionen eller för kärleken?

Ja, vad man än tycker firade vi lite smått med små underbara
chokladmoussepajer i gott sällskap!
Bara för att de är goda och för att det ändå är en lite speciell dag.





Chokladmoussepajer

15-20 st

Ljuvliga små pajer som går snabbt att göra och dessutom går att frysa!


Pajdeg

115 g smör / margarin
3 dl vetemjöl
2 msk creme fraice eller mjölk
1 krm salt


Fyllning

100 g mörk choklad
1 msk nybryggt kaffe
2 äggulor
3 dl vispgrädde

Garnering

 Ev. riven choklad, strössel eller annat dekorativt.


Sätt ugnen på 200 grader. Arbeta samman pajdegen. Tryck ut degen i små mazarinformar och grädda dem i ugnen ca 10 min tills de blir gyllenbruna.
Vispa grädden hårt. Smält chokladen och blanda i kaffe och äggulor. Låt svalna!
Fyll sedan pajformarna med fyllningen och riv eventuellt över lite choklad eller garnera med något dekorativt strössel.

Njut!



Ha en underbar Alla hjärtans dag och ta hand om varandra! <3


Adjö.


Kommentarer
Postat av: hazel

allt med choklad är gott! :P men det är jobbigt att se choklad. kan inte motstå! inte bra för ngn som försöker gå ner i vikt :P



sv: jaha okej. vars jobbar du då? hur orkar du jobba och gå skola efter de? jag beundrar dig!!



tack, detsamma hörredu! :)

2010-02-15 @ 08:12:59
URL: http://hastrom.blogg.se/
Postat av: Freja

fy 17 vad gott det ser ut! måste jag testa!

2010-02-15 @ 15:51:29
URL: http://bomullsdrommar.blogspot.com
Postat av: emmi

jag lovar att min mage började kurra när jag tittade på de vackra bakelserna! haha!

2010-02-17 @ 14:59:59
URL: http://eyegasm.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0