Svar på era frågor


Ja 7 stycken frågor var det, men fick tyvärr bara in 4 stycken.
Kanske jag delar med mig av för mycket om mig själv, eller så är jag lite ontressant!

Hur som helst spännande frågor Ni har ställt!
Nu är det dags att besvara dem.


Du skriver sällan om din kille eller kompisar.
Kanske kan du ha en presentation av dom i ett inlägg.?



Den här bloggen försöker jag främst att hålla mig till inspiration, tankar och idéer.
Därför skriver jag sällan om mina vänner eller min pojkvän.
 Jag känner även att mina vänner eller pojkvän har inte valt att vara delaktig i min blogg,
utan detta är mitt val.

Kan ändå ge en kort beskrivning av min älskade pojkvän!




Han är ett år äldre än mig.
Han jobbar med att laga bilar.
Vi har varit tillsammans i över 2 år.
Han älskar att köra cross, spela gitarr och, hm...mig!?
Han gillar inte alltid mina nya idéer, men brukar ge med sig när han får se resultatet.
Ibland är han min totala motsatt,
men jag ser hans egenskaper som ett komplement till det jag saknar.
Vi är starkast tillsammans.
Han är min "Handyman" när teknik eller annat obegripligt börjar krångla.



Vad är ditt bästa loppisfynd ?

Detta var en fråga jag fick fundera över länge.
 Stora delar av mina saker jag gillar här hemma är loppisfynd,
 men vilken som är min favorit ändras från dag till dag.

Efter många om och men kom jag fram till att det måste vara vår stora golvlampa vid soffan.






Den köpte jag i en lada för runt 100 kr.
Mina bästa fynd är de som går att använda nästan varje dag.
Eller de som får stå framme år ut och år in utan att man blir tröttt på dem.
100 kr på en loppis är ett ovanligt högt pris för mig,
men jag gillar verkligen denna lampa och för mig är den värd många lappar till.



Vad är det för pyssel som du knåpat ihop som du är mest nöjd med?


Hm..Ja det var också en lite knivig fråga.

Det måste nog vara en av mina hemmagjorda lampor som hänger här hemma hos oss.
Har en i sovrummet och en i vardagsrummet.




Beskriving över hur du gör lampan hittar du här.





Jag gillar ju din inredningsstil och funderar kring hur du skulle beskriva den!


Jag har inte riktigt funderat över vilken stil jag har så det var en bra fråga.
Jag skulle nog säga att jag är inne på den grafiska stilen,
jag gillar kontraster mellan färger samtidigt som jag älskar att blanda gammalt och nytt.

Många av våra möbler är i teak, 
vilket jag tycker är lätt att kombinera tillsammans med andra mörka träslag.
Jag försöker också hålla mig till enstaka färger och ha en accentfärg att utgå i från.
På så sätt är det lättare att förrändra om man skulle tröttna på en färg.
I stället för en grön soffa väljer jag heldre ett par gröna kuddar, eftersom de är billigare att byta ut.

Stilrent, men samtidigt personligt gillar jag också.
Jag tycker om hem som inte har så mycket saker överallt, men måste erkänna att mitt hem ser inte ut så.
Här och var finns det små stileben av vaser, burkar osv. Små blickfång.
Tror på något sätt att jag inte klarar av att ha ett tomt bord framme utan att ställa något på det.

Jag tycker att det är detaljerna som skapar helheten!




TACK FÖR ERA UNDERBARA FRÅGOR!

Känner sig minst sagt som en kändis i en inredningsblaska!
Haha
Nej tillbaka till verkligheten.



Som Tack skrickar jag nu en award till

Viktoria
 
Catrin

Tackar även till (L) för frågan.




Adjö!


Kommentarer
Postat av: Petra

En sådan lampa kommer jag verkligen att göra i framtiden;) Fint!

2012-01-16 @ 21:53:08
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0