Helgens fynd- Uppsala ekeby


Tänk att man ska fastna för vissa saker. Vissa former och färger.
Jag tor inte jag är ensam om att gilla Uppsala ekeby och dess mångfald av porslin.
Tidlösheten och karaktären när den är som bäst.

I helgen hade jag flyt på mina loppisbesök.
Fösta stopp var precis i närheten av där jag bor.
En liten hemsnickrad skylt är det absolut bästa.
Där hittade jag en vacker och fullt användbar våg och
en form från Uppsala ekeby serien "Atos" .






Formen var i näst intill nyskick och blev min för 15 kronor.


Damen som hade loppisen tyckte att jag kunde måla eller byta ut plattan på vågen,
men det var just därför jag föll för den. Det lite slitna och charmiga.





30 kr fick jag ge för den gamla vågen.
Och inte ska jag måla eller byta denna slitna platta.
Den ska få vara  precis som den är.



Detta uppläggningsfat kostade 30 kronor och kommer också från Uppsala ekeby serien "Ruter"
Det kommer att användas flitigt både som kakfat och uppläggningsfat!
Jag lovar.








Sommaren börjar leda mot sitt slut, men jag får inte klaga.
Denna sommar har varit fantastisk.
Jag lovar att mitt fyndande inte kommer att ligga i dvala under vintern.
Mer ska det bli!




Adjö.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh, jag älskar vågen, en sån vill jag också hitta till ett sånt bra pris. Håller med dig om att man man ska behålla den precis som den är ;)

2010-08-30 @ 13:31:27
URL: http://sandrasjogren.blogspot..com
Postat av: Anna

Jäklar vad du hittar fina saker! Synd att jag inte gillar att gå på loppisar, hade varit nice annars att fynda lite originella grejer...

2010-08-30 @ 14:48:55
URL: http://www.honsompratarsahogt.blogspot.com
Postat av: Vickan

heej! fina grejer, håller med dig om vågen, inte röra :) Det var tufft med grön färg!! passar nog skitbra hemma hos dig. Snart ska du få komma hem till oss och se hur vi fått det i huset!! Om en vecka får vi tapeterna som vi väntat på typ en månad... det blir snyggt :)

2010-08-30 @ 18:14:19
URL: http://wedinarn.blogg.se/
Postat av: Annette

Vilken fin Gefleform - vilket fynd du gjorde!

Det är så fascinerande att det dyker upp nya mönster och färgkombinationer hela tiden.



h

2010-10-22 @ 10:52:26
URL: http://retroporslin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0