Sammanfattningsvis

Sammanfattningen av den händelserika resan till Amerikatt!
En vecka hinner man göra ganska mycket om man bara vill och orkar.
Okej, vi planerade inte timme efter timme in i minsta detalj vad vi skulle göra.
Fick helt enkelt anpassa efter humör, väder och viljor. Av de saker som vi planerat att göra hann vi och det är jag glad över!

Lördag- Första dagen/natten på resan spenderades i ett litet litet rum på arlanda.


Thomas poserar omedvetet i rummet/ skrubben.


Lördag kväll ( amerikans tid) Första kvällen på Manhattan. Trötta, men fulla av förväntan!

Jag och Thomas utanför Madison square garden.


Söndag- Shoppning, träffade Linnéa :) och åt Mexikans till middag.


Linnéas kompis hade fyllt 21 år den helgen. Detta var presenten, en sjungade groda! :)

Måndag- Emma jobbade så jag åkte in själv med tåget. Vi besökte bland annat platsen som World Trade Center stod,blickade ut över frihetsgudinnan och flådiga båtar.


En lyxig båt vid Manhattans kustområde.

Senare på kvällen kom Emma in till själva centrum. Vi bestämde oss för att skippa Empire State Buildning eftersom det ösregnade. Jag, Thomas, Krille och Emma besökte istället Madame Tussauds. En toppenkväll jag sent kommer att glömma.


Jag och Emma med Spice girls


Thomas med Johnny Depp


Kristofer var nog mer än nöjd!

Tisdag- Shopping på området runt favoritaffären Urban Outfitters. Besökte även Whasingtons Square Park.
Middagen spenderade vi själva på ett Rockabillyställe, eftersom Emma kände sig hängning.
Ett riktigt coolt ställe med frän inredning och musik. Känner fortfarande rytmen av musiken!


Emma med påsar från Urban!


Monument vid Whasington Square Park!


Middag på Johnny rocket's!


Utsikten från våning 86!


Thomas och Jag med stadens sken i bakgrunden

Onsdag- Picknick i Central Park och besök på Svenska kaféet FIKA.


På väg mot Central Park!


Visade min kärlek till träden.

Senare på eftermiddagen letade vi reda på ett svenskt Kafé som ligger mitt i New york. FIKA, tyvärr smakade det inte som fika. Mer som gammalt fika. Trist...

Torsdag-Shopping och mötte sedan upp killarna. Käkade på Panna II och gick över Broklyn Bridge.


Emma och Jag på Panna II


Jag på Brooklyn Bridge

Fredag- Shopping och åter shopping. Jag och Emma strövade runt och hittade det sista innan det var slut på denna resa. Gick bland annat in i pärlornas paradis. Där fanns allt mellan himmel och jord.
Köpte även kläder på Quiksilver.

Kollade öven in Killarnas hotell. Mycket fräscht. Något som var mindre bra var maten på White Castle, var rikgit vidrigt!! Smakade som pölsa ( värre) i ett mjukt bröd med ost. Aldrig mer.
Annars var det en helt okej avslutning på vistelsen i USA.


Quiksilver- Shopping som heter duga!



Lunch/ fika med Emma.

Lördag-Hemresa. Planet kunde inte lyfta, eftersom det var risk för tornado på just det området vi befann oss. Starade som tur var två timmar efter beräknad tid och hann med planet från Amsterdam till Stockholm.

Söndag- Hemma i Sverige. Trötta efter resan. Så pass trött att jag inte märkte att vi startade och lyfte med planet från Arlanda hem till Umeå. Alla som flugit vet att det känns och hörs. Men just då var jag för trött för att orka höra och känna efter.

Ja, det var vår resa i korthet. Mycket hann vi med och mer ska det bli. För New york kan man bara inte åka till EN gång för att hinna med och titta på allt. Där händer det saker dygnets alla timmar.

Adjö!


Kommentarer
Postat av: M

Ser ut som ni haft den underbart!

2009-10-07 @ 13:03:36
URL: http://madebym.blogg.se/
Postat av: julia

nja, de finns inte så mycket ute som går att söka. men vi försöker så gott vi kan! :)

2009-10-07 @ 15:15:02
URL: http://jeia.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ni verkar ha haft det jätte bra ;D haha, jag vill också åka till NY i Amerikatt ;)

2009-10-07 @ 16:14:47
URL: http://sofieselin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0