Kycklingspett och paprikaskålar

Att kyckling är min favorit är ingen nyhet.
Mört och gott kött som är lätt att variera med spännande kryddor.



4 portioner.

500g kycklingfilé
2 msk kinesisk soja
 2 msk olivolja
1/2 dl finhackad färsk/torkad rosmarin, oregano och timjan.
*Grillspett

2 stora paprikor
6 dl kokt ris
1 dl kesella eller matlagningsgrädde
100g riven ost
1/2 finhackad persilja

Gör så här:

1.Börja med att koka riset.

2. Skär kycklinen i tre avlånga bitar.
Blanda soja, olja och kryddor till en marinad och häll över kycklingen.
Låt dra ca 30 min. Trä sedan på dem på grillspett och stek mitt i ugnen ca 20 min.

3. Dela paprikorna i två delar. Blanda ris, ost, kesella och persilja.
Fördela fyllningen i paprikaskålarna och lägg dem i en ugnsfast form.
Värm dem mitt i ugnen ca 10 min.

Smaklig måltid!


Kommentarer
Postat av: Carro

svar:åhh, det var ju ett himla gulligt ord faktist. Småfranskor, låter så mysigt(A)

2009-10-24 @ 12:11:38
URL: http://carolineamandaanette.blogg.se/
Postat av: hazel

mumma, det där såg got ut :)

2009-10-24 @ 18:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0