Fruktbollar med mörk choklad

Detta recept hittade jag i ett reklamblad. Såg att det skulle vara nötter i men bytte ut det mot solrosfrön, gick nog lika bra.
Thomas var överlycklig när han hittade dessa godsaker i en burk och trodde att det var helt vanliga chokladbollar, men oj så fel han hade. Nyttiga chokladbollar är vad det är, men ack så goda! Om man frågar mig och inte den kräsne Thomas....




50g mörk choklad
1,5 dl hasselnötter, mandel, eller solrosfrön
250 g torkade aprikoser eller fikon
50g Smör eller margarin
3-4 msk rostade sesamfrön

Hacka chokladen i en matberedare. lägg i nötter, frukt och smör. Kör tills det blir en slät massa.
Forma massan till små runda bollar och rulla dessa i sesamfrön och låt de ligga framme en stund så de inte klibbar ihop. Förvara dessa i en burk med lock.
NJUT när begäret är som starkast!







 


Kommentarer
Postat av: Elvira

Så det gick bra :) inte lätt att fota bröllop, när brudklänningen är supervit och brudgummen (är det ett eller två m?)klädd i svart, du fick iaf bra exponering :) Det där receptet ska jag prova någon gång:)

2009-05-28 @ 14:11:30
Postat av: Julia

Ja, de är jätte härligt! :) nu ska jag bara slappa och sola tills studenten! :)

2009-06-01 @ 12:01:57
URL: http://jeia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0