Funderingar över trådlampan

Nu har det kommit in lite funderingar över min lampa som jag tillverkat.
Tyvärr har jag inte möjlighet att visa detta nu, eftersom jag inte är på hemmaplan.
Ska förklara med ord i stället. Hoppas detta är till någon hjälp.

Trådlampa

Du behöver:

*En Badboll/Pilatesboll/ Ballong
*Tapetklister ( Köpte mitt på RUSTA för 29 kr)
*Bommulsgarn eller Pappersnöre i valfri färg och tjocklek
*En pensel
* Ev. Lite ståltråd

Blanda ihop tapetklistret enligt förpackningen. Lägga ut en stor kartongbit för att skydda golvet. Blås upp bollen.
Börja sedan linda tråden runt bollen och pensla på LITE tapenklister bit för bit av tråden. Om du tar för mycket kliser kommer det att bilda en hinna som fastnar mellan trådarna, det är svårt att undvika helt, men det är lättare att pilla bort om det bara är lite lite.
Linda sedan så tätt som du önskar och kom ihåg att lämna en öppning på ovandelen så du kommer åt att sticka in en lampa.

Låt torka i ca 1 dygn.



Kläm sedan ut luften ut bollen och ta ut den genom hålet på toppen.

Sätt fast sladden och glödlampan med hjälp av lite ståltråd, piprensare, eller gör som jag ta en överbliven ståltrådsnypa för påsar.

Färdig för att hängas upp!

Adjö.


Kommentarer
Postat av: Anna

Tack! =D

2009-07-24 @ 13:23:47
URL: http://ab0o.bloggspace.se
Postat av: Julia

Ja, de känns bra att skriva igen! :)



Ne, de är aldrig roligt när människor som sått en nära går bort, men han har de bättre nu så jag är glad! :)

2009-07-24 @ 14:18:56
URL: http://jeia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0