Balansen mellan det goda

Puh! Hem ljuva hem.

Detta kanske skulle ha räknas som den första arbetsdagen detta år,
eftersom barnen var tillbaka fulla av energi. Är helt slut i huvudet, känns nästan som man är ny på jobbet igen, eftersom man är så trött när man kommer hem. Det kan även bero på att jag hade svårt att somna i natt. Vaknade kl 4 och kom på att jag lovat att köpa med mig mjölk till dagis, vilket jag hade totalt glömt bort. Varför ska man alltid få ångest över småsaker!? det ordnade sig tillslut, OKq8 blev min räddning i morse :)

I kväll känner jag bara för en lugn hemmakväll med mys framför tvn. Emma kommer förbi, så det blir nog bara att ta det lugnt.

Känner även att tv/ sovrummet är rätt bra just nu. Äntligen är det mesta av julsakerna borta! Tänk jag som var så lycklig occh full av inspiration när första advent började närma sig, men nu känner man sig bara spyfärdig på alla tomtar och burriga gardiner.
Nu har jag i stället för en massa rött, tonat ner det hela med en hel del vita toner. Helt klart bättre. Man kan nog få för mycket av det goda. Det ska vara en balans, vilket inte känns så långt borta nu.

Nu ska jag krypa under en filt och se på något mindre intressant på tv.

Livet är fullt av taggar. Det gäller att se upp!

























Livet är fullt av taggar.
Det gäller att hitta vägen mellan dem!


Ajöss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0