Lite besviken


Jag läser till förskollärare och det är absolut inget fel med det.
En del anser att detta är ett "skitjobb" och att det endast handlar om att byta blöjor,
torka snor och passa barn.
 De som säger det har nog aldrig varit på en förskola.
Inte gått längre in än till hallen..

Jag ser fram emot att jobba med barn. Lära dem allt jag kan!
Finnas där som stöd och vägleda dem genom svåra beslut och krångliga uppgifter.
Bara för att jag valde detta yrke är jag ingen sämre människa.
Jag är stolt över att jag vill vara den som lägger grunden för framtiden!

Eftersom jag ändå är igång med att spy galla, kan jag nämna för alla 
(några) som tycker att min kreativa sida inte behöver
ta så stor plats i mitt liv just nu.
Alltså leka "inredare" i stället för att plugga.
Till er vill jag säga att jag trivs väldigt bra med att kombinera dessa två saker.
Även om jag inte har utbildning i design och inredning och
låång erfarenhet är det ett stort intresse!

Därför skiter jag fullkomligt i om någon tycker att jag ska sluta upp med att försöka
"leka" nått jag inte har utbildning i.

För att klargöra det vill jag även säga att skolan går hur bra som helst!



Tråkigt att det finns människor med sådat enormt behov av att hävda sig,
 trycka ner någon och fullkomligt sakna farstu!




Adjö.



Kommentarer
Postat av: julia

de är klart man inte ska lägga undan sitt intresse för att man pluggar! du gör helt rätt, jag älskar att få inspiration av dig! :) jag tänkte senast till middag idag att jag ska klä om mina korkunderlägg! :)

och du kommer bli en riktigt bra pedagog! :)

2012-02-13 @ 17:44:29
URL: http://jeia.blogg.se/
Postat av: Emma Gustafsson

Roligt att du bloggar igen! :)

Har ju själv jobbat på dagis en del och fick då också höra att det var bara "skitgöra" då det är så mycket mer. Det är på dagis och skolan som människorna formas! Så det är viktigt med bra och utbildad personal. Hade ett tag planer på att plugga det själv men tror syv passar mig bättre :P

Men tråkigt att känna att man måste försvara sitt val av yrke eller hobby!

2012-02-13 @ 18:47:04
Postat av: gisela

men vad är det jag läser? får man inte ha en "hobby" i dagens läge? hela livet består inte utav att arbeta eller att plugga man måste få ha något vid sidan av och du har valt inredning, pyssla etc. som du är otroligt duktig på och du ger så många människor inspiration. skäms på den/dom som anklagar dig för att "leka inredare". fortsätt precis som vanligt! jag är en trogen läsare för att jag älskar att se dina pyssel och inredningstips! kram på dig!

2012-02-13 @ 19:14:26
URL: http://!
Postat av: Elisabeth

Heja dig!! Det kan ju bara inte vara en motsättning i sig att både vara kreativ och ta hand om det viktigaste folk har. Ifall jag hade barn skulle jag vara så grymt lugn och lycklig ifall deras lärare även hade ett brinnande intresse för något kreativt och ett driv till att uttrycka och dela med sig av detta. Bra att du kan stå upp för dig själv=) Hoppas vi ses på jobbet nån dag! / Elisabeth(centrum)

2012-02-13 @ 19:25:35
Postat av: Elvira

Tråkigt att vissa personer inte verkar ha något vettigare för sig än att snacka skit om andra! Jag tycker att du är bra Camilla, blir alltid väldigt glad och inspirerad när du skriver på din blogg och tar fina bilder. Tipsar även mina vänner att titta in här för att få lite idéer ;)

2012-02-13 @ 19:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0