Mat för lata sommardagar

På sommaren vill man inte laga avanserad mat.
Därför tycker jag att detta recept passar alldeles utmärkt som egen rätt
eller som tillbehör till sommarens alla rätter!





Krämig bönsallad

Du behöver:

 En burk bönor av valfri sort.
En liten bit gurka
En halv rödlök
En näve körsbärstomater
2 dl Matyoughurt
Kryddor ( tex timjan, rosmarin, chilipulver, salt och peppar)

Hacka rödlöken fint. Skär sedan gurkan och tomaterna i fina bitar och lägg i en skål. Blanda i bönorna och tillsätt youghurten. Krydda efter egen smak!


Passar utmärkt till grillat, ägg eller som egen rätt!


Adjö.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Mmmm lät gott det där!!! :) kan inte du lägga ut receptet på den enormt goda cheesecaken du gjorde på midsommar? Jag som inte brukar gilla cheesecake älskade den! :) Kram

2010-07-01 @ 15:49:02
Postat av: Emma

Det var jag! Haha

2010-07-01 @ 15:49:55
Postat av: Elvira

Mmm, såg väldigt gott ut :) Får prova det när jag är ensam när joakim är kräsen :)

2010-07-01 @ 18:46:32
URL: http://tinytiger.blogg.se/
Postat av: Vickan

Det var verkligen vackra tallrikar det där, vita är finare än de blå :)

Ser gott ut att äta på dom :) hehe...

Nu flyttar vi om typ 3 veckor!! :)

2010-07-01 @ 20:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0