Mobil till barnrummet

Nu är den färdig! Mobilen till lilla klara. Hoppas hon gillar den.


Började med att klippa ut önskade former av filt. Sedan sydde jag ihop dem med avigsidan ut och lämnade en bit öppen för att kunna vända tillbaka till rätt håll. Sedan fyllde jag dessa figurer med resterna från utklippet av tyget. Går även att använda skumgummi eller papper.
Sedan sydde jag ihop det lilla hålet och plötsligt blev det en blå droppe!


Sedan var det dax att knyta fast figurerna i pinnen som jag hittat i skogen.
Fäst tråden i figuren med en nål. Knyt sedan fast tråden i pinnen.


Nu är alla figurer på plats. Färdig att hängas upp.


Närbild på det puffiga molnet.

Hoppas ni fått lite inspiration till Ert barnrum.

Nu väntar jag bara på att få överlämna den till Klara :)

Adjö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0