Synderna är förlåtna

Nu har man varit i kyrkan och sjungt lovord och fått förlåtelse för sina synder. Skämt och sido.
Jag har varit på konfirmation. Okej lite av det jag sa var sant. Sångerna i alla fall.
Har aldrig riktigt förstått mig på kyrkligheter. Därför är det för mig lite märkligt, nästan lite pinsamt. Självklart har man en viss respekt när man kliver in och sätter sig på en av bänkarna, men helt okej känns det inte. Man sitter stilla och håller minen. Ingen vågar göra annat.

Väl inne i kyrkan hände något som jag blev väldigt förvånad över. Konfirmationen innehöll en viss komik. En kille skulle presentera en av de färgade "kulorna" och pratade om gud och palt i bred norrländska blandat med göteborska. Hela kyrkan ekade av skratt. Det var annorlunda. "könstigt" som man i norrland skulle säga.

Nu ska vi snart bege oss tillbaka till Umeå. En smula mer religösa på köpet. Eller inte..?

- EMMA skype i kväll?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0