Kycklning med fetaoströra

Otroligt god och lätt maträtt att göra. Smakar himelskt med den krämiga röran som tillbehör.
Till och med Thomas gillade det, vilket gör att det får ännu högre betyg.





Ingredienser
:
Kycklingfilé 900g
Valfri grönsaksblandning ca 500 g
2 tsk torkad timjan
2 msk Olivolja
Salt och peppar

Fetaoströra:
150g fetaost
2 dl matyoghurt
Rivet skal av en halv citron

Gör så här:
Blanda kycklingen med oljan och kryddorna.
Lägg i en form med grönsakerna mitt i ugnen i 200 grader i ca 30 min.

Mosa fetaosten med en gaffel och glanda i matyoghurten och citronskalet.

Servera och njut!

Adjö.

Kommentarer
Postat av: Mariélle

Vad roligt att du tipsar! Det händer att jag är inne där ibland och läser, hon har ofta fina och roliga bilder!

2009-08-16 @ 10:50:45
URL: http://mariellenorback.blogg.se/
Postat av: Sandra

I min fetaost röra brukar jag ha gräslök och peppar ist för citron :)

2009-08-17 @ 01:26:13
URL: http://minisassa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej

Nu är det dax för ditt kyckling recept igen.

Ett tips Sötpotatis var grymt gott till fetaoströran.

2010-02-15 @ 18:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0