Lekmattor


Nu när julen är över kan jag äntligen visa mina lekmattor
jag gjorde till två av mina underbara syskonbarn!






Lekmattan har jag sytt på fri hand.
Fantasin fick verkligen flöda medan jag klippde ut alla olika delar.

Kaninen på bilden är en kanin som man snurrar upp
och alltså inget jag själv har gjort.




Denna lekmatta är en picknikfilt med fastsydda bestick, tallrikar och lite annat smått och gott.

cupkakesen har jag även gjort, men de sitter inte fast i filten.
Perfekta bakverk för små barnhänder.


Gör så här:

Jag började med att klippa ut en lämplig stor bit tyg (framsidan).
Därefter klippte jag ut de olika delarna.
Detaljer från mönstrade tyger klipptes ut och jag fick fram lite fantasifull mat
 (sallad och frukt bland annat).

När jag hade klippt ut alla delar la jag upp dem på filten och nålade fast dem.
Därefter sicksackade jag runt varje del.
Sedan sydde jag fast ett backstycke så det skulle bli en mjuk och skön filt,
men även för att dölja alla sömmar.


Bara man har lite fantasi och tålamod så är detta lätt som en plätt!

Lycka till :)




Adjö.


Kommentarer
Postat av: julia

du är så kreativ, dom vart ju skit snygga! jag kanske skulle föröka ge mig på att sy till samuels syskonbarn! :)

2012-01-05 @ 15:35:40
URL: http://jeia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0