Livets ljusa sidor


Den fösta snön är här.
 Den föll som stora lapphandskar och klädde hela marken i ett
vitt täcke. Jag känner mig som ett barn på julafton.
Snö gör mig pigg och glad.
Den lyser upp höstmörkret och ger mig energi!





Jag tror de stora snöflingorna rensade min intorkade hjärna,
eftersom det gav mig en idé!

Varför ska man köpa färdiga stämpeldynor i olika färger,
när man kan göra egna?


Visst är det lyxigt att ha alla färger till hands, men ibland sitter man där.
 Helt utan den stämpeldyna man behöver.
Vad gör man då?





 Man tar helt enkelt och klickar ut helt vanlig färg ( textilfärg, allmoge...), 
på en tallrik, tar en svamp ( köksvamp) och doppar den i färgen.
Sen använder man svampen som en stämpeldyna.

Fungerar alldeles utmärkt!



Adjö.


Kommentarer
Postat av: Catrins Garderobstankar

Hihi ja visst kan det vara irriterande när sport går före andra program?



Så fiffigt! Kul att du är peppad på blogg! Heja!

2010-10-14 @ 19:53:28
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0