Allt är inte guld som glimmar


Påskpyssel har aldrig riktigt varit min grej. Eventuellt några handmålade ägg och några kvistar har fått pryda hemmet. Men inte så mycket mer än så.

I år bestämde jag i alla fall för att ta dessa handmålade ägg till en annan nivå.
Nämligen genom att använda mig av vanligt hederligt silkespapper.
Jag blåste ut äggen och limmade fast det lite skimrande papperet med decupagelack.






Resultatet blev två spräckliga lite slitna guld och silver ägg.





Nu får påsken komma utan att man ska ha dåligt samvete.



Adjö.



Kommentarer
Postat av: jenny

Läckert det blev:-)

2010-03-17 @ 11:00:20
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Helena

Jättefint! stiligt som bara det!Här blir det inget påskfirande i år, men nästa år ska vi maxa med guldägg här på slottet!

2010-03-17 @ 15:32:57
Postat av: Fröken Fräken

Vilka fina ägg! Påskpyssel är inte heller min grej, förmodligen för att jag inte gillar gult! Men jag tror att jag ska göra några kransar i hängbjörk och så får det agera påskpynt.

2010-03-18 @ 19:15:45
URL: http://tusenideer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0