Skola

Just nu ångrar jag inte ett dugg av att jag började plugga. Jag som sa att det kommer jag aldrig att göra igen, efter att ha slutat Samhällsprogrammet på gymnasiet.
Just då kände jag bara att orken och intresset för skolan var i botten.
Kanske för att gymnasiet är så mycket mer än bara massa ämnen. Känns även som att under den tiden hände ganska mycket. Nya vänner, pojkvänn, flytt, nya intryck, vem är jag? vad vill jag? osv...
Just nu är det bara att fokusera på en sak i taget. Steg för steg tar man sig till målet. Inte springa från olika lektioner och ställa om sig till ett nytt ämne på 3 min.

Så borde hela skolsystemet vara. Lugnt men metodiskt arbeta sig igenom varje del.


Adjö!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0