New York here I am!

Lördag
I går kväll åkte vi in till Manhattan.Kollade in Time square. Alla höga hus fulla med reklam! Är imponerad över hur mycket folk som var ute, trots att det var kväll. Men det är ju också en stad som aldrig sover :)



 

Jag och Thomas utanför...Ja, Ni ser ju själva :)

Söndag!
Fuktigt, duggande regn, människor, SHOPPING, god mat och trevlig sällskap!

Idag åkte vi in till Manhattan och shoppade loss. Jag och Emma :)
Gick på Herald square och på de populäraste affärerna. Forever21, Viktorias secret och många många fler. En hel del shopping alltså!


Senare mötte vi upp Thomas och Kristofer. De hade gått en egen runda och shoppat loss på diverse butiker, gått på museum och sett på bland annat stora dinosaurieskelett. Thomas har väldigt bra lokalsinne, så att hitta hade inte varit speciellt svårt :)

Middag blev på ett mexicanskt ställe, tortillas med kyckling. Jag började med att beställa, vilket gick så där :D Skrattade fram några ord och tillslut fick jag det jag ville.Är svårt att förså ibland när de pratar så snabbt och när de inte är ursprungliga amerikaner :P
Thomas, Emma och Krille tog samma sak, eftersom det var lättas. Han i kassan hade väldigt roligt när vi flamsade och såg dumma ut! :D

 

I morgon blir det att åka själv in till Manhattan!! (nervös!) Men ska möta upp Thomas och Krille så åker vi tillsammans och tittar på där World trade center var, en outlet butik och sen på kvällen Empire state buildning!
Det blir en riktig turistdag! :)


Sista bilden får bli en bild på toppen av Empire state buildning. Morgondagens mål i morgon :)

Det var allt för denna gång.
Spänningen fortsätter....

Adjö.






Kommentarer
Postat av: sara

Skönt att se att ni har det bra. Madde kommer att bli väldigt avundsjuk på att du varit på Forever 21, hon fick själv nöja sej med Lindex, haha.

Hälsa Lillbebin att Mantan är såld.

2009-09-28 @ 08:00:09
Postat av: Sofie

HÄFTIGT!! ;D hur länge stannar ni i new york ? :)

2009-09-28 @ 12:25:23
URL: http://sofieselin.blogg.se/
Postat av: vickan

OOOOj vad roligt!! ta kort på allt, i affärer och allt haha... fan vad jag blir avundsjuk... kul med alla affärerna!åååå!

ja, nu måste jag jobba vidare.... snart mellis :)

2009-09-28 @ 13:50:39
Postat av: Anonym

2009-09-28 @ 22:35:53
Postat av: josefine

alltså ååh, jag är så avundsjuk! Snacka om att komma närmre kändislivet.. ;)



Ha det bra! puss

2009-09-29 @ 10:26:15
URL: http://joseefiineee.blogg.se/
Postat av: mamma

Oj vad roligt att se kort på er i NY lite overkligt hoppas att ni har det jättebra,hälsa Thomas Emma och alla andra !kram mamma

2009-09-29 @ 17:13:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0