Vansinne

Jag och umeåresor...

Brände ner till umeå i går med min lilla toya. Tog mig ungefär 1,5 mil sedan var det stopp. Hjulen låste sig när jag bromsade på halisen och hamnade med två hjul i diket. HÄRLIGT! Mitt i ingenstans.
Ingen bil så långt ögat kunde nå, ingen spade, kass mottagning och ingen svarade när jagh ringde runt.

Backade, körde fram, backade, körde fram. Menigslöst!
Grävde med fötterna men det var kört. Snön bara packade ihop sig under bilen som en perfekt snögubbe.
Tillslut kom två söta lappgubbar och puttade lös mig. Pjhu!
Körde vidare mot Umeå, lika försiktigt som Agda 85 +

Det är bara att inse Umeå= inget för mig. Ändå ska man flytta ner inom kort. 

Bådar inte gott! :D

Måste bara säga att lägenheten var UNDERBAR! Hoppas at vi får den.
Då får man ju Rebecka Lif som granne i alla fall i 10 dagar. Världen är bra liten i bland.

Nu ska jag sjunka ner i soffan och hoppas på att man tar sig i väg på en promenad lite senare.

Adjö!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0