Full av olika förväntingar

Ja här sitter man.
Full av förväntingar att pengarna ska rulla in. Rulla in och landa på kontot med dunder och brak. Men icket. Skatteverket verkar inte ha godkänt min skattesedel, så pengarna får jag nog till hösten.
Jobb i sommar verkar man kunna glömma, eftersom sommardagiset sa "Tack för din ansökan, men du är ej en av dem som har fått tjänsten" Prutt och fis på er. ( Ja, jag jobbar med barn och det är svårt att undvika sådana ord ibland)

Matrisen. Underbara Matrisen. De ska minsann på middag. En fin sådan. Fredag klockan 18.00, men tyvärr är man snålare än satan och måste spara och hushålla som man gjorde förr! Så synd så synd. HAde nog haft det riktigt skoj! :)
Ska även upp vid 6 och köra mot IKEA. Även om inte det är billigt, men man har ju lite sparpengar som kommer att ryka. Sparpengar som jag hade förhoppningar till att utöka med många tusenlappar, men skatteverket kan ta sig.

Tillbaka till något positivt. Körde en sväng mot en blomsterhandel idag och inhandlade små blå underbara blommor och två mycket tjusiga kärl som kommer att förgylla min mindre trevliga balkong i sommar :)

Nu ska jag peppa mig själv att det kommer att gå bra och att livet är bättre än vad det ser ut att vara för stunden haha!

Adjö.

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh jobbigt med pengarna! När får man tillbaka på skatten förresten? jag har ingen koll alls. Vad är planerna för sommaren då? Mycket sol och bad?

2009-06-13 @ 04:55:26
URL: http://emajosefina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0