Skaka loss

Åh, jag älskar nog mitt jobb!

Idag skakade vi loss till en tokig skiva. Barnen tog på sig kjolar, klänningar och kepsar i alla möjliga färger och hoppade runt som galningar. En tjej skulle även bestämt bara ha en klänning cch strumpbyxor, men klänningen var aldeles för stor så hon häll på att tappa den ett antal gånger vilket såg riktigt skoj ut! Man ser även att tjejerna vet hur det ska gå till när man dansar med någon, trots att de bara är 4-5 år, medan killarna bara mest flamsar och skojar runt :D haha, dom är för söta.

Väl tillbaka i lägenheten har man startat igång en tvätt, gjort  mat osv...
Middagen var ett rent hopkok av allt jag hade hemma, men jag älskar att exprementera med matlagning och vill gärna dela med mig om detta enkla och goda recept.

Falukorv och couscouswook

4 pers

1/3 falukorv ( av 800g)
1 klyfta vitkål
2 dl frysta blandade grönsaker
2 portioner couscous
3 st champinjoner

Koka de frysta grönsakerna enligt anvisning.
Börja sedan med att skära korven i smala bitar. Strimla vitkål och champinjonerna. Stek därefter detta på hög värme i en stek eller wookpanna. Koka couscousen enligt anvisning och blanda i detta i stekpannan tillsammans med de kokta grönsakerna.

Smaklig måltid!

(Självklart kan denna maträtt utvecklas ännu mer med ytterligare ingredienser som paprika, bacontärningar eller annat som man har hemma eller tycker är gott)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0