Kurs

Idag har dagen gått ut på att sitta och lyssna och få mer förståelse och kunskap om hur man bemöta barn med hjälp av olika material för att stärka självkänslan, talet och språkförståelsen. Mycket intressant må jag säga!
Nu sprudlar idéerna och vill sätta igång direkt med att pyssla och planera, men det får vänta tills på måndag.

Efter denna inspererande kurs åt vi mat på lilla bageriet, vilket var mycket trevligt. Det är så sällan man gör något med sina arbetskamrater. Materialet och frågeställningarna vi fick med oss hem diskuterade vi sedan hemma hos mig med Chokladmuffins och kaffe/te.
Det är verkligen trevligt när människor kommer hem till mig och vågar fråga, titta och röra saker. Det har jag inte något emot. Är bara roligt när man får frågor :)

Nu ska jag försöka smälta och ta in all information och försöka hålla kreativiteten på topp en stund framöver så det blir något gjort på vår förskola. Vi är ju till för att lära och inspirera barnen till att vilja och försöka.

Efter denna kurs känner jag att jag verkligen trivs med att arbeta med barn. Hoppas hoppas att man får gå upp i tid, annars blir det kanske att arbeta som personlig assistent. Men det är inte fy skam det heller. Gäller att vara öppen för nya möjligheter.

Nej nu ska jag ta en lång dusch och vänta på min älskling!

Adjö adjö!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0