Marknad-Fredag

Idag har varit en härlig dag. Har besökt marknaden i Lycksele med några barn från dagis. Är som en tradition att gå omkring på den, tråkigt nog krympande marknaden. Kika på hantverk, kläder, munkar och en massa massa godis. Känna lukten av varma chips och souvas. Ja, det är marknaden i Lycksele det.
 
Vi började vår dag med att äta lunch på Frasses. Sedan gick vi en sväng på marknaden, barnen köpte lite godis och kikade rutn på lite allt möjligt. Sedan begav vi oss till Duvan och fikade innan dagen avslutades med en liten sväng till  bland de välfyllda borden. Vi blev tillfrågade att vara med på tv4-västerbotten, men vi tackade nej. Känns alltid lika dumt att vara med på sådant. Stackars kille, han verkligen kämpade för att få någon att ställa upp :D

Nu väl hemma äter jag en väldigt god kycklingsallad, men det blev vääldigt mycket över. Ingen kunde komma förbi och äta. Mamma, josefine och rasmus hade redan förberett maten och Emma var inte i stan. Så, hm ja det var bara att äta tills jag nästan storknade och sedan fick resten tryckas in i en stor glass låda. Hoppas Thomas gillar kycklingsallad. Då för det blir lunch i morgon :)

I kväll kommer förresten Thomas hem. ÄNTLIGEN! känns som en tung vecka. Okej vi prtatade en stund i går kväll, men annars har det varit väldigt lite kontakt. Men då blir det nog extra roligt att ses när vi inte pratat så mkt.

I morgon blir det troligtvis fest, men sedan var man ska vara är en annan fråga... är inte så sugen på att vara här, men helt omöjlig är jag inte. Synd att det alltid blir så mkt att städa, så vi ser var det blir att ta vägen. Hotellet blir nog målet iaf, finns som bara det.

Nej nu ska jag vila min stackars mage. Mycket mat idag.. men gotteligott!

Adjö!


Kommentarer
Postat av: Cristel

JA haha jag veet !! :P

2009-02-28 @ 17:42:15
URL: http://cristelles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0