Alla går den hårda vägen..

eller, nja. De som har en rik farsa, många kontakter eller glider fram på ett bananskal tillhör inte dem.
Vad jag menar är att vare sig man väljer att plugga eller att jobba finns det aldrig en säker framtid. Bara för att man har en utbildning är det inte säker man får det jobb mna vill ha och om man har ett jobb är det inte säker man får stanna. Optimistiskt, hm..Nej kanske inte, men sanningen. Ångest och oro har man vare sig eller.

Just nu är jag förvirrad som ni kanske hör. Jag velar fram och tillbaka. I bland vill jag bara sticka iväg till en annan plats och hoppas på något bättre. Kollat jobb i Umeå, men nja. Bo i en skokartong på 25 kvm och en hyra som överstiger Kajsa Bergqvists ribba, Hm nej jag tror inte det. Samtidigt får vi bo tillsammans Du och jag. Det som vi nu har längtat efter i snart ett år.
 
Läste i tidningen för någon dag sedan. Snabbtåg Umeå- Lycksele. "Ja, vad bra" tänkte jag. Då kan vi bo tillsammans och samtidigt kan båda ha ett jobb. Sedan läste jag vidare och såg att 2011 kommer det att vara klart. Länge, mycket länge kvar.

Ska nog ta en dag i taget. Det är nog klokt.....

Får så många tankar när jag är ute och går. Tittar på fina hus och drömmer mig bort. Hoppas att jag en dag ska ha ett fint hus med en stor tomt och en mysig altan. Den dagen hoppas jag kunna vara riktigt lycklig och samtidigt titta tillbaka på det jag gjort för att komma dit, men som sagt alla går den hårda vägen.

Adjö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0