Första dagen

Nervös.

Började med att jag nästan inte hittade till universitetet, även om jag varit där en gång förut, men då med bil..
Sedan väl inne i ett av alla hus, ihittade jag inte heller. Dåligt skyltat ( bara för att skylla på något) Frågade runt lite, ringde till Viktoria och tillslut hittade jag rätt.

Fick en plats längst ner i klassrummet. Läraren började prata, hälsa oss välkommen och de pratade lite om sig själva. Sedan var de vår tur att presentera oss. Då kände jag att hjärtat slog minst en miljon slag i minuten. Vad skulle jag säga om mig själv? När det var min tur, hackade jag fram några meningslösa ord och fort var det över. Lättnad.

Sedan var det en föreläsning som inte var lätt att begripa och inte speciellt intressant. Svårt med alla begrepp och namn.

Berättade även för handledaren att jag skulle vara borta hela den veckan man har på sig att skriva tentan, vilket hon inte hade något bra svar på hur jag skulle göra mer än att antingen sitta och skriva i New york eller få en omtenta. Känns inte bra varken eller.

På vägen hem kände jag mig inte speciellt lycklig över att ha valt att plugga. Känner inte mig taggad på att fortsätta, men ska ge det några gånger till. Känner ingen, kursens innehåll är inte vad jag trodde det skulle innehålla. Suck! Känner att humöret kunde varit bättre.

Nej nu ska jag spana in uppgifterna vi fått. Som för övrigt ska vara gjorda tills på fredag.

Adjö..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0